Jednym z najważniejszych czynników decydujących o skuteczności odchudzania jest tempo przemiany materii. To właśnie od tego czynnika zależy efektywność spalania kalorii – im szybciej spalana jest energia dostarczana w formie jedzenia, tym mniej tłuszczu odkłada się w organizmie. Jak zmobilizować układ trawienny do lepszej pracy? Oto garść sprawdzonych sposobów.

Używaj przypraw o ostrym smaku

W twojej kuchni nie powinno zabraknąć ostrej papryki, pieprzu oraz świeżego imbiru. Zawarte w nich substancje – np. kapsaicyna w chili czy gingerol w imbirze – przyspieszają spalanie tłuszczu i mocno podkręcają przemianę materii. Nie należy zatem obawiać się ostrzej doprawionych potraw – warto na stałe włączyć je do jadłospisu.

Unikaj gazowanych napojów

Przyjmowanie napojów gazowanych – nawet tych opatrzonych etykietką „dietetyczne” – na dłuższą metę nie jest dobre dla organizmu. Zdaniem naukowców przyczyniają się one do wzrostu masy ciała, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest całkowite ich odstawienie – zwłaszcza, jeżeli są słodzone.

Nie zapominaj o śniadaniu

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dostarcza cennej energii, której organizm potrzebuje po nocy. Śniadanie powinno być pożywne. Zalecane jest chude białko, dzięki czemu: po pierwsze – podczas trawienia spala się dwa razy więcej kalorii, po drugie – dłużej utrzymuje się uczucie sytości. Co zatem zjeść? Na przykład jajecznicę z warzywami. Pamiętaj jednak, żeby nie nadużywać kalorycznych dodatków – z majonezu czy boczku lepiej zrezygnować.

Nie stosuj „cudownych” diet

Wszelakie „cudowne” diety to prosta droga do zrujnowania zdrowia. Spowalniają one metabolizm i go rozregulowują, co w rezultacie prowadzi do niechcianego efektu jo-jo – nie wspominając o pozostałych zaburzeniach. Poza tym tego typu diety są ryzykowne również z tego powodu, że łatwo o niedobory witamin oraz innych mikro- i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Sięgaj wyłącznie po sprawdzone suplementy

Dobra suplementacja jest wskazana podczas odchudzania. Slimunox, Iqmango, Foreverslim, Iqacai czy Iqgreen to preparaty, po które możesz spokojnie sięgać, bez obaw o skutki uboczne. Wymienione suplementy diety bazują na naturalnych składnikach dobranych w taki sposób, aby tworzyły unikalną i wysokojakościową kompozycję odznaczającą się dużą skutecznością. Hamują apetyt, a przy tym przyspieszają przemianę materii, dzięki czemu prędzej chudniesz. Oprócz tego zwiększają wydolność psychiczną i fizyczną oraz obniżają skoki poziomu cukru we krwi po posiłku. Masz zatem więcej energii, lepiej się czujesz i chudniesz.

Dbaj o różnorodność treningów

Jeżeli robisz non stop to samo, organizm po pewnym czasie się przyzwyczaja – może to być jednym z powodów, dla których waga nie spada tak szybko, jak sobie tego życzysz. Do planu treningowego koniecznie włącz interwały – dobre są nie tylko dla osób zaawansowanych, ale i początkujących. Treningi te odznaczają się dużą intensywnością, co pozwala na spalenie większej liczby kalorii i wyraźną poprawę kondycji.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *