Każdy, komu skutecznie udało się zgubić zbędne kilogramy, wie doskonale, iż w procesie odchudzania ważne są konsekwencja oraz przestrzeganie pewnych zasad. Chroni to przed popełnianiem błędów i pozwala wyrobić nawyki, dzięki którym możliwe jest nie tylko osiągnięcie wymarzonej wagi, ale i jej utrzymanie.

Zjadaj pięć posiłków dziennie

Zaplanuj dzień w taki sposób, aby znalazł się w nich czas na pięć posiłków. Jeśli jesz regularnie co 2-3 godziny, organizm nie magazynuje „na zapas” tkanki tłuszczowej. Pamiętaj jednak, że dania powinny być lekkie. Nie chodzi o to, aby najeść się do syta. Wielkość posiłków ma znaczenie – chociażby z uwagi na ich kaloryczność.

Nie podjadaj

Podjadanie pomiędzy posiłkami to wróg szczupłej sylwetki. Jeśli musisz sięgnąć po przekąskę, to niech to będzie niskokaloryczne warzywo, np. seler naciowy czy marchewka. Oczywiście odpadają jakiekolwiek sosy czy dressingi.

Czytaj składy na opakowaniach

Często łapiemy się na sprytnie zastawione przez marketingowców pułapki, w związku z czym w koszyku podczas zakupów lądują np. płatki śniadaniowe czy jogurty light, fit muesli itp. Tymczasem tego typu produkty zawierają bardzo dużo cukru, który w odchudzaniu na pewno nie pomoże.

Uważaj na pokusy

Pokus czyhających na osoby na diecie jest mnóstwo – wyjście ze znajomymi do baru czy restauracji, rodzinne obiady, imieniny koleżanki z pracy etc. Nie daj się namówić na to, co ci nie służy – co prawda raczej nie zniweczy to twoich wysiłków, ale jeśli ulegniesz, będziesz czuć się z tym źle.

Nie jedz w pośpiechu i dokładnie przeżuwaj

Jedzenie w pośpiechu to zmora dzisiejszych czasów. Ludzie jedzą nie tylko byle co, ale i byle jak. Na stojąco, szybko, przy komputerze itd. Pamiętaj – szanuj czas przeznaczony na posiłek, nie rozpraszaj uwagi. Jedz powoli, nie połykaj kawałków zanim ich dokładnie nie rozgryziesz. Nie serwuj sobie dokładek, a za deser podziękuj.

Nawadniaj organizm

Trzymaj się normy wynoszącej 2 litry płynów dziennie – to absolutne minimum. Najlepsza do picia jest woda źródlana lub mineralna, ale możesz też sięgać po zieloną i czerwoną herbatę, napary ziołowe, sok pomidorowy i kawę, ale z ilością tej ostatniej nie przesadzaj (wskazana jest niesłodzona i najlepiej bez mleka, ewentualnie z niesłodzonym mlekiem sojowym).

Stosuj suplementy

Odpowiednie suplementy diety pozwolą ci szybciej pozbyć się nadwagi. Slimunox, Iqmango, Foreverslim, Iqacai i Iqgreen to sprawdzone preparaty nie powodujące skutków ubocznych. Przyśpieszają przemianę materii i hamują nadmierny apetyt. Zawierają składniki naturalnego pochodzenia dostarczające organizmowi cennych mikroelementów. Stosując je systematycznie, prędzej zobaczysz rezultaty, a przy tym nie będziesz narzekać na zmęczenie i brak energii.

Dbaj o fizyczną aktywność

Form aktywności fizycznej jest tyle, że bez wątpienia znajdziesz coś dla siebie. Jazda na rowerze, bieganie, pływanie, aerobik – niech sprawia ci to radość.

Nie poddawaj się

Każdy popełnia błędy – tyczy się to również osób na diecie odchudzającej. Nie przejmuj się zbytnio potknięciami i nie pozwól, by stały się normą.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *